Cold-Calling Championship

Voor de échte durfals bieden we deze intensieve, modulair opgebouwde training aan. In acht modules en evenzovele dagdelen (uitgesmeerd over twee à drie maanden) leren deelnemers alle fijne kneepjes van het koud acquireren. Via talloze voorbeelden en praktische oefeningen werken we samen toe naar het ultieme doel: live bellen met mogelijke nieuwe klanten, uiteraard gevolgd door een positief-kritische evaluatie.

Behalve gezamenlijke groepstraining kent de Cold-Calling Championship ook ‘Blended-Learning’. Vanaf het begin van de training wordt er namelijk tevens een on-line leeromgeving gecreëerd, speciaal voor de betreffende groep. Hierin kunnen deelnemers onderling en met ondergetekende communiceren over de training. Hierin worden regelmatig relevante video’s gezet, zodat deelnemers die op hun eigen tijd kunnen bekijken. Worden handouts geplaatst als naslagwerk en worden extra oefeningen en/of vragen aangeboden. Zo kunnen deelnemers bijvoorbeeld hun eerder opgenomen gesprekken in deze leeromgeving plaatsen, met als doel om daar feedback op te krijgen van ondergetekende. Blended Learning zorgt voor een intensievere focus op acquisitie dan alleen maar tijdens de trainingsdagen.

In totaal bestaat het Cold-Calling Championship zoals gezegd uit 8 dagdelen:

  • In dagdeel 1 en 2 maken de deelnemers uitgebreid kennis met RATRACE, oftewel de zeven ingrediënten voor succesvolle koude acquisitie.
  • In dagdeel 3 en 4 wordt LinkedIn besproken als acquisitietool. Hoe moet je profiel eruit zien om beter gevonden te worden? Hoe kun je LinkedIn gebruiken als omzetmachine, als leadgenerator? Niet alleen theorie maar ook daadwerkelijk aan de slag met profiel aanpassen en met leads genereren. Ter voorbereiding wordt er een schriftelijke LinkedIn profiel-analyse gedaan van alle deelnemers.
  • In de volgende 3 dagdelen gaan deelnemers zélf aan de slag met het LIVE bellen van prospects. Dit is het moment waarop het eerder geleerde in de praktijk toegepast gaat worden. Confronterend maar verhelderend en leerzaam. Gesprekken worden terug geluisterd van door ondergetekende ter plekke van feedback voorzien.
  • In dagdeel 8 blikken we tenslotte terug op de training en krijgt elke deelnemer individuele schriftelijke verbeterpunten mee.

Gedragsverandering

Waar het effect van een- of tweedaagse training na een tijdje nog wel eens wil wegebben, draait bij dit intensieve trainingstraject alles om borging en duurzame gedragsverandering. Met als resultaat: de structurele inzet van koude acquisitie als effectieve manier om meer business te genereren.

De Cold-Calling Championship bestaat standaard uit acht dagdelen, maar kan in overleg ingekort of juist uitgebreid worden. Bijvoorbeeld met één of twee extra terugkomdagdelen, twee en vier maanden na de eindevaluatie. Minder of zelfs geen aandacht aan LinkedIn, meer of minder LIVE-calling. Ook beurstraining erbij voor uw salesmensen? Afhankelijk van uw wensen en financiële mogelijkheden bied ik een samen met u op maat gemaakt programma aan.

De groepsgrootte bedraagt, vanwege het intensieve karakter van de training, maximaal 8-10 personen.

Meer weten?

Benieuwd naar de mogelijkheden voor een op maat gesneden Cold-Calling Championship voor uw medewerkers? Neem dan gerust contact op.

Zoeken