LinkedIn in tijden van lockdown

LinkedIn mag zich verheugen in een grote(re) populariteit sinds de pandemie. Volgens Marketingfacts is het aantal dagelijkse Nederlandse gebruikers van LinkedIn in 2021 gestegen met maar liefst 39%. Dat betekent dat inmiddels meer dan 1 miljoen Nederlanders dagelijks, in de een of andere vorm, op LinkedIn actief is. Het in-lockdown zitten heeft er zeker voor gezorgd dat we LinkedIn ‘herontdekt’ hebben. Ook salesmensen en ZZP’ers zullen actiever op LinkedIn zijn geworden. Dat is natuurlijk mooi om te merken, maar daar wringt tegelijkertijd de schoen…

Veel gebruikers weten namelijk nog steeds niet of niet goed, hoe ze LinkedIn nu kunnen inzetten in hun sales-proces. Hoe ze ‘social-selling’ kunnen doen. Het nu toegenomen gebruik, blijft vaak beperkt tot even op de tijdlijn kijken, ‘terugkijken’ naar wie jou bekeken heeft, een post van een collega ‘liken’ en soms, heel soms, zelfs even een eigen post plaatsen. Herkenbaar voor je?

Er is echter zoveel meer te doen met en te ‘halen’ uit LinkedIn. Maar veel van degenen die vooraan staan in het salesproces, hebben daar anno 2021 nog steeds te weinig inzicht in.

Daar gaat deze training verandering in brengen.

===============================

‘Had ik dit maar 10 jaar eerder geweten…’ 

(aldus een deelnemer aan een eerdere LinkedIn training)

===============================

LinkedIn als lead-generator en omzetmachine

Tijdens deze open inschrijving training gaan we interactief met de volgende zaken aan de slag:

  • Van CV naar commercieel profiel: over de kopregel, info-deel en vaardigheden
  • 1e lijns contacten opbouwen: wie wel en wie niet toelaten in je netwerk?
  • Kracht van 2e lijns contacten: het netwerk van je netwerk gebruiken
  • Lead-lijsten genereren: jouw ideale contactpersonen vinden en benaderen
  • Geavanceerde zoekopdrachten: filters gebruiken om ‘de juiste’ te vinden
  • Hoe leg je het contact en hoe onderhoud je contact?
  • Updates en artikelen posten: waarover en hoe vaak?
  • Bedrijfsprofielen: van de eigen organisatie en van klanten
  • Profiel bekeken door? Wat heb je eraan als iemand je bekeken heeft?
  • Updates sponsoren: gericht op de tijdlijn van je prospects komen
  • Premium accounts: ja of nee? En zo ja welke dan? Voordelen ervan?

Duur, datum en vorm training

Deze training duurt 4 uur en zal online (via Teams) gegeven worden. Er is een hoge mate van interactiviteit en elk uur wordt er even (kort) gepauzeerd om de aandacht erbij te houden.

De training zal plaatsvinden op:

  • woensdag 17 maart van 13.00 – 17.00 u.

De investering om ervoor te zorgen dat ook jij LinkedIn optimaal gaat benutten voor commerciële doeleinden bedraagt € 249 (excl. 21% BTW). Inclusief schriftelijke profielcheck vooraf en handouts na afloop.

Doelgroep

Commercieel medewerkers van een B2B-organisatie: sales, binnendienst, buitendienst. Maar uiteraard ook de ZZP’er die zich op de zakelijke markt richt en meer uit LinkedIn wil halen.

Maximaal aantal deelnemers: 12.

I.v.m. het hands-on karakter van deze training heb je een laptop nodig (tablet kán, maar liever een laptop).

Inschrijven of vragen

Als je mee wilt doen aan deze training, vul dan even het inschrijfformulier in of bel me op 040-2028039. Ook voor nadere vragen kun je me uiteraard bellen.

 

Zoeken