Social Selling on LinkedIn (BASIS)

Natuurlijk zitten jouw salesmensen op LinkedIn, net als vele miljoenen andere Nederlanders. Maar als je kijkt wat ze er nu echt mee doen… dan is dat eigenlijk bitter weinig. Ze nodigen soms wel eens iemand uit om te connecten, of ze worden zelf gevraagd. Ze bekijken iemand waar ze als sales op bezoek gaan, maar heel veel meer is het niet. Social Selling on LinkedIn is nog ver weg voor ze…

Als je op hun profiel kijkt, dan staan er wellicht bij ‘activiteiten’ hooguit wat ‘likes’, of een ‘2-woorden-reactie’ op een post van iemand. Ze vragen zich nog steeds af waar ze nou eigenlijk een post over zouden moeten schrijven (herkenbaar…?).

LinkedIn is voor je team in ieder geval geen dagelijkse kost, laat staan dat ze er regelmatig nieuwe klanten of nieuwe opdrachten uit krijgen.

Als je als commercieel eindverantwoordelijke daar verandering in wilt brengen en het volledige potentieel wilt gaan benutten van LinkedIn als het gaat over acquisitie van nieuwe klanten, dan is deze training over ‘Social Selling on LinkedIn’ voor jouw team bedoeld.

Social Selling on LinkedIn in-company training

In-company training

In deze in-company training van 4 uur neem ik je mee in de wondere wereld die LinkedIn te bieden heeft, als het gaat over acquisitie. We gaan het hebben over en aan de slag met:

  • Welke strategie voor toelating tot je 1e graads netwerk
  • Wat de kracht is van het 2e graads netwerk
  • Wat betekent de Social Selling Index (SSI) voor je
  • Hoe staat je huidige profiel ervoor (a.d.h.v. profielcheck)
  • Hoe je gericht naar prospects zoekt op LinkedIn
  • Of je een Premium-account nodig hebt
  • Hoe je lead-lijsten maakt voor jouw doelgroep
  • Hoe je prospects het beste benadert op LinkedIn
  • Het persoonlijk maken van berichten
  • Voice-berichten sturen aan klanten en prospects
  • Wat je met een bedrijfsprofiel kunt doen
  • Het belang van ‘Profiel bekeken door
  • Hoe je updates kunt sponsoren om je doelgroep te benaderen
  • De impact van live video
  • Hoe en waarvoor je #hashtags gebruikt
  • Het belang van de ‘bel‘ op je profiel
  • Dagelijkse routine in gebruik van LinkedIn

Als het gaat over ‘posten’ van content op LinkedIn, dan gaan we het hebben over:

  • Hoe jij met de juiste ‘content‘ in beeld komt en blijft bij potentiële nieuwe klanten
  • Hoe maak je een ‘goede’ post die reacties oplevert?
  • Content-strategieën voor jouw situatie
  • Content-strategie en comment-strategie
  • Wat weten we over LinkedIn’s algoritme voor posts
  • Welke content je zoal zou kunnen plaatsen
  • Timing van content; goede tijden, slechte tijden
  • Frequentie van content posten
  • Wat voor soort content goed bij jouw product of dienst past
  • 10 ideeën om telkens weer unieke content te maken
  • Het maken van een content-kalender
  • Liken/commentaar en delen van content van anderen
  • Nieuwsbrieven versturen via LinkedIn

Na afloop beschikt het team over de vaardigheden om LinkedIn effectief in te zetten als acquisitiemiddel binnen sales en zal het team meer en eenvoudiger nieuwe klanten gaan werven.

Social Selling on LinkedIn in-company doelgroep

Deze in-company training is met name bedoeld voor díe LinkedIn-gebruikers die weliswaar een behoorlijk aantal 1e graads connecties hebben (500+) , wel eens iets zelf posten op LinkedIn, een ‘uitgewerkt’ profiel hebben, etc., maar het gevoel hebben er te weinig mee te doen als het gaat over nieuwe klanten binnenhalen in een B2B-omgeving.

Typische deelnemers zijn :

  • Salesmensen
  • Business-developers
  • Marketeers
  • (1e-lijns) management

Social Selling on LinkedIn: werkvorm

Deze in-company training kan als losse module bij jou op locatie gegeven worden. Of de training kan onderdeel uitmaken van een uitgebreider pakket aan trainingen.

Indien gewenst kan deze in-company training ook online gegeven worden (via Teams).

Profielcheck

Van alle deelnemers wordt vooraf een schriftelijke profielcheck gedaan, waarop in de training kort teruggekomen zal worden.

Social Selling on LinkedIn Support-service

 Gedurende 1 jaar na aanvang van de training hebben de deelnemers de mogelijkheid om via mail vragen te stellen over de onderwerpen die langs zijn gekomen in de training.

Pakketten

De mogelijkheid bestaat om deze in-company training tot een pakket samen te voegen, door toevoeging van de training ‘LinkedIn profieloptimalisatie’ en/of ‘Social Selling on LinkedIn PRO’. In overleg kan gekeken worden of dit pakket dan op 1 dag uitgevoerd zal worden of verspreid over twee losse dagdelen.

Aantal deelnemers

Het maximaal aantal deelnemers aan deze training bedraagt 12, zodat iedereen voldoende individuele aandacht kan krijgen.

Voor meer informatie of een offerte-aanvraag, kun je contact opnemen met me via victor@acquiro.nl of via het contactformulier op deze site of bel me op 040-2028039.

 

 

Zoeken