Social Selling on LinkedIn (PRO)

Je salesmensen hebben een premium abonnement op LinkedIn’s speciale sales-omgeving ‘Sales Navigator’. Hier maken ze weliswaar gebruik van, maar je hebt het idee dat er veel meer uit te halen is dan dat ze dat nu doen. Het levert te weinig rendement op in de vorm van nieuwe klanten en daar wil je als commercieel (eind)verantwoordelijke verandering in brengen. LinkedIn zelf is voor je salesmensen grotendeels ‘gesneden koek’, maar met het gebruik van Sales Navigator is dat nog niet het geval. Social Selling on LinkedIn mag nog een verdere verdiepingsslag maken.

Als je jouw salesteam hierin herkent, dan is de training ‘Social Selling on LinkedIn (PRO)’ voor jouw team bedoeld. In een intensieve in-company training van 4 uur gaan ze uitgebreid nader (of opnieuw) kennismaken met alle ins- en outs van Sales Navigator.

We gaan het hebben over en aan de slag met:

  • Het instellen van je account-voorkeuren
  • Hoe ziet je doelgroep eruit
  • Het analyseren van je Social Selling Index (SSI) score
  • Gebruik van Accounts versus Leads
  • Prospects verzamelen middels Leadslijsten en Accountslijsten
  • Gerichte zoekopdrachten naar Leads en Accounts
  • Prospects met een 06-nummer zoeken
  • De schat aan filtermogelijkheden van Sales Navigator
  • Do’s and dont’s van InMail
  • Eerste contact leggen met prospects
  • Persoonlijk maken van berichten
  • Gebruik maken van ‘highlights
  • Weten wat je klant doet met je info d.m.v. ‘Smartlinks
  • Het belang van ‘wie heeft mij bekeken?
  • Je dagelijks routine in gebruik van Sales Navigator

Na afloop beschikken de deelnemers over de vaardigheden om Sales Navigator effectief in te zetten als acquisitiemiddel binnen sales. Ze kunnen eenvoudiger relevante informatie verzamelen van prospects en gaan meer en eenvoudiger nieuwe klanten werven.

Social Selling on LinkedIn: werkvorm

Deze in-company training wordt als losse module bij jou op locatie gegeven. Of de training kan onderdeel uitmaken van een uitgebreider pakket aan trainingen.

Indien gewenst kan deze in-company training ook online gegeven worden (via Teams).

Pakketten

De mogelijkheid bestaat om deze in-company training tot een pakket samen te voegen, door toevoeging van de training ‘LinkedIn profieloptimalisatie’ en/of ‘Social Selling on LinkedIn BASIS’. In overleg kan gekeken worden of dit pakket dan op 1 dag uitgevoerd zal worden of verspreid over twee losse dagdelen.

Profielcheck 

Van alle deelnemers wordt vooraf een schriftelijke profielcheck gedaan, waarop in de training kort teruggekomen zal worden.

Social Selling on LinkedIn: Support-service

Gedurende 1 jaar na aanvang van de training hebben de deelnemers de mogelijkheid om via mail vragen te stellen over de onderwerpen die langs zijn gekomen in de training.

Aantal deelnemers

Het maximaal aantal deelnemers aan deze training bedraagt 12, zodat iedereen voldoende individuele aandacht kan krijgen.

Voor meer informatie of een offerte-aanvraag, kun je contact opnemen met me via victor@acquiro.nl of via het contactformulier op deze site of bel me op 040-2028039.

Zoeken