Webinar: ‘Zeven ingrediënten voor succesvolle koude acquisitie: de RATRACE’

Wil jij van achter je eigen bureau, vanuit de tuin of thuis in je luie stoel leren hoe je op kosten-effectieve manier nieuwe klanten kunt werven?  Wil je dit doen tegen een tarief dat vele malen lager ligt dan van een LIVE-training op locatie? Dan is de Webinar-serie ‘Koude acquisitie’ voor jou bedoeld…

In een reeks van 5 Webinars van elk een uur, draag ik je mijn kennis en ervaring over van de afgelopen meer dan 30 jaar, met dit weerbarstige onderwerp.

Wat kun je verwachten tijdens deze serie? We gaan het hebben over mijn ervaring met koude acquisitie, samengevat in de RATRACE:

  • R esearch
  • A nder centraal
  • T iming
  • R apport
  • A fspraak verkopen
  • C oncentratie
  • E nthousiasme

Dit is wat je (onder andere) concreet leert tijdens deze Webinar-serie:

  • Welke voorbereidingen moet je treffen voor je gaat bellen?
  • Hoe zit het met koude acquisitie en de AVG?
  • Hoe zet je de prospect centraal in je gesprek?
  • Hoe bouw je een gesprek op (gespreksstructuur)?
  • Wat zijn goede/werkende openingszinnen?
  • Hoe vind en beschrijf je de ‘pijn’ van de prospect?
  • Waarin verschilt een ‘koud’ gesprek van een lauw of warm acquisitiegesprek?
  • Wat zijn goede tijden en dagen om te bellen?
  • Hoe krijg je de ‘klik’ aan de telefoon?
  • Moet ik wel of niet ‘Bel-ik-gelegen?’ vragen?
  • Hoe bereik je je doel om tot een afspraak te komen?
  • Wat zijn alternatieve strategieën als ik niet tot een afspraak kan komen?
  • Wat kun je doen om je omstandigheden te optimaliseren om TOP te presteren?
  • Hoe krijg je enthousiasme in je stem en door de telefoon?
  • Hoe ga je om met (assertieve) secretaresses?
  • Hoe voorkom ik uitstelgedrag bij mezelf?
  • Wat kun je doen om de ‘angst voor afwijzing’ te minimaliseren?
  • Wat zijn goede reacties als ik tegenwerpingen krijg?

Oefeningen en huiswerk

Tijdens de uitzendingen komen er diverse oefeningen langs, waarbij jij de gelegenheid hebt om zelf uit te proberen hoe iets in jouw situatie zou klinken, zoals:

  • De begroeting
  • De openingszin
  • Beschrijven van de ‘pijn’ van de prospect
  • De gehele gespreksstructuur
  • Weerstand tegen koude acquisitie
  • Tegenwerpingen

Tevens krijg je regelmatig huiswerkopdracht mee, die je dan voor jezelf kunt uitwerken in de week tot de volgende uitzending. Huiswerkvoorbeelden zijn:

  • Bepalen van je doelgroep(en) en marktsegmenten
  • Waarin ben jij al bedrijf uniek; waarin onderscheid je je van de concurrentie?
  • Jouw ‘ideale’ openingszin bedenken
  • Je eigen gespreksstructuur uitwerken (Zie ook hieronder ‘Scriptbeoordeling’)
  • Planning maken
  • etc.

Timing

Het Webinar bestaat uit 5 bij elkaar horende delen. Tijdens elke ‘aflevering’ komt een deel van bovenstaande onderwerpen langs. De exacte indeling per aflevering is niet precies te plannen, maar volgt grofweg de volgorde van hierboven.

De serie wordt uitgezonden op 5 achtereenvolgende dinsdagen op dezelfde tijden.

Dit is het LIVE-uitzendschema:

  1. Dinsdag 25 september 16.00-17.00 u.
  2. Dinsdag 2 oktober 16.00-17.00 u.
  3. Dinsdag 9 oktober 16.00-17.00 u.
  4. Dinsdag 16 oktober 16.00-17.00 u.
  5. Dinsdag 23 oktober 16.00-17.00 u.

Vragen/interactie

Tijdens de Webinars kun je (schriftelijke) vragen stellen die ik dan zal beantwoorden indien van toepassing. Tevens is er aan het einde van elke aflevering ruimte voor overige resterende vragen. Mocht je vraag tijdens het Webinar niet beantwoord (kunnen) worden, dan kom ik daar na afloop per mail bij je op terug.

Techniek

Voor deelname aan deze Webinar-serie heb je niets anders nodig dan een browser op een PC/laptop/Smartphone. Je hoeft geen software te downloaden. Simpeler kunnen we het niet maken…

Registratie, betaling en facturen

Door middel van het registratieformulier schrijf je je in voor deze Webinar-serie. Na invulling daarvan word je automatisch doorgeleid naar de betaalmodule. Nadere instructies over de logistiek van het seminar volgen daarna vanzelf.

Als het Webinar inmiddels begonnen is (dus ná 25 september) en je wilt alsnog deelnemen, dat kan uiteraard. Dan kun je de gemiste uitzendingen via ‘replay’ terugkijken en de aankomende uitzendingen alsnog live volgen. Je betaalt dan wel het laatst geldende (hoogste) tarief.

Voor je administratie krijg je van ons separaat op een later tijdstip een factuur toegestuurd; hierop staat ook de BTW vermeld.

Replay en PDF van presentatie

Alle deelnemers krijgen vanaf het einde van een live-uitzending tot aan een maand erná de beschikking over replays. Als je dus één of meerdere live-uitzendingen niet kunt volgen is dat geen probleem; je kunt hem daarna op je gemak alsnog bekijken. Het is ook mogelijk om alléén de opname van de gehele serie Webinar-uitzendingen aan te schaffen; dit zal na afloop van uitzending 5 bekend gemaakt worden. De prijs hiervoor ligt hoger dan het live-volgen van de serie en je hebt uiteraard geen mogelijkheid meer om live vragen te stellen.

Tevens ontvangt iedere deelnemer na iedere uitzending de slides van de presentatie van die dag in PDF-vorm.

Deelnamekosten

Je kunt je alleen inschrijven en betalen voor de serie van vijf Webinars, dus niet voor individuele uitzendingen. De prijs zal naarmate de datum dichterbij komt stijgen van

  • € 29,95 naar
  • € 34,95 en tenslotte
  • € 39,95 per uitzending.

De laagste prijs geldt t/m 10 september 17.00 u, de middelste prijs geldt t/m 20 september 17.00 u en daarna geldt het hoogste tarief van € 39,95 per uitzending. Dus hoe eerder je besluit mee te doen, des te aantrekkelijker de prijs.

De totale investering bedraagt dus € 149,75, daarna € 174,75 en tenslotte € 199,75 (ex 21 % BTW).

GRATIS boek

ALLE aanmelders van de Webinar-serie ontvangen een paperback-versie van het boek ‘Koud Bellen: Brrr…’ in de bus. Zorg er wel voor dat je bij inschrijving je adresgegevens vermeldt waar het boek naartoe gestuurd kan worden.

Script beoordeling

Optioneel bestaat de mogelijkheid om het door jou, naar aanleiding van de training, gemaakte script schriftelijk te laten beoordelen en aanpassen door Acquiro. Hiervoor zal een bedrag van € 75 (ex 21% BTW) gerekend worden. Dit kun je bij inschrijving aangeven of eventueel later als je je nog ‘bedenkt’. De betaling hiervan staat los van de betaling voor het Webinar en hiervoor ontvang je een separate factuur.

Voorbehoud

Acquiro behoudt zich het recht voor om bij onvoldoende aanmeldingen het Webinar te annuleren; in dat geval zullen alle betalingen door deelnemers volledig worden gerestitueerd. Mocht er vanwege overmacht een uitzending verplaatst moeten worden naar een andere datum, dan zal dit tijdig gecommuniceerd worden aan de deelnemers. Acquiro is niet aansprakelijk voor eventuele kosten die dit aan de kant van de deelnemer met zich meebrengt en dit leidt ook niet tot restitutie van betaling.

NB: het Webinar heeft inmiddels genoeg aanmeldingen om het te laten doorgaan.

Zoeken