Presentatie Social Selling en Koude Acquisitie

Een presentatie geven is een vak apart. Zeker over onderwerpen als Social Selling en over koude acquisitie. Je wilt aanwezigen in een zaal inspireren, vermaken en iets mee geven. Dat is elke keer weer mijn uitdaging en mijn plezier om dat voor elkaar te krijgen… ?

Over twee onderwerpen geef ik presentaties:

  1. Social Selling on LinkedIn
  2. Koude acquisitie

Presentatie Social Selling on LinkedIn

Bijna iedere werkende in Nederland zit op LinkedIn, dus ook de commerciële sales mensen. Maar als je hen zou vragen wat ze nou echt doen met LinkedIn, dan blijft het vaak verrassend stil. Vaak gaat het niet veel verder dan af en toe een connectie erbij krijgen en iemands profiel bekijken als ze een afspraak hebben. LinkedIn is echter een GOUDMIJN als het gaat over sales. Daarover gaat een presentatie, waarin een mix aan onderwerpen langskomt (afhankelijk van wensen van de klant), zoals:

  • Personal branding
  • Profiel-optimalisatie
  • Content-strategie
  • Prospects vinden en benaderen
  • Bedrijfsprofielen
  • Premium accounts
  • Tips & tricks
  • etc.

Afhankelijk van de beschikbare tijd (van 45 – 90 minuten), kan er eventueel een aantal concrete zaken ter plekke aangepast of uitgeprobeerd worden. Een presentatie over Social Selling on LinkedIn is praktisch, concreet en interactief, zodat deelnemers er de volgende dag direct mee aan slag kunnen om nieuwe klanten te werven.

De presentaties kunnen zowel LIVE als ONLINE gegeven worden.

Presentatie koude acquisitie

Waarom houden mensen eigenlijk niet van koude acquisitie? Wat is het beste moment om iemand te bellen? Hoe kun je weerstand bij de persoon aan de andere kant van de lijn overwinnen?

Deze en tal van andere vragen komen aan de orde tijdens de presentatie over koude acquisitie (koud bellen). Tijdens deze interactieve bijeenkomsten (LIVE gegeven of ONLINE) – die in duur variëren van 45 – 90 minuten –,  passeren tips & tricks, talloze praktijkvoorbeelden en kleinschalige oefeningen de revue. De toon: luchtig en laagdrempelig, maar ook concreet en praktisch.

RATRACE

In deze presentatie gaan we dieper in op de door mij ontwikkelde RATRACE-methode. Dat zijn de zeven ingrediënten voor succesvolle koude acquisitie:

  • Research (de voorbereidingen)
  • Ander Centraal (de gespreksstructuur)
  • Timing (goede en slechte tijden om te bellen)
  • Rapport (de klik krijgen met iemand)
  • Afspraak verkopen (je uiteindelijke doel)
  • Concentratie (omstandigheden optimaliseren)
  • Enthousiasme (geloven in jezelf en je product)

Meer zien van een live-presentatie kun je hier; dit was een presentatie over koude acquisitie in een theater in Tilburg.

Meer weten over presentatie Social Selling on LinkedIn of koude acquisitie?

Benieuwd naar de mogelijkheden voor een op maat gesneden presentatie, voor je commerciële medewerkers of tijdens een evenement voor je relaties? Neem dan gerust contact met me op: 040-2028039 of victor@acquiro.nl

Behoefte aan meer diepgang en duurzame gedragsverandering? Dan is een van de trainingen van Acquiro wellicht iets voor jouw organisatie.

Ontdek de Virtuele Acquisitie Assistent

Krijg hier toegang tot je eigen ChatGPT Acquisitie Assistent die je helpt met al je vragen over acquisitie

Vraag de VAA op!
Zoeken