Social Selling LinkedIn training (BASIS)

Natuurlijk zitten jouw salesmensen op LinkedIn, net als vele miljoenen andere Nederlanders. Maar als je kijkt wat ze er nu echt mee doen… dan is dat eigenlijk bitter weinig. Ze nodigen soms wel eens iemand uit om te connecten, of ze worden zelf gevraagd. Ze bekijken iemand waar ze als sales op bezoek gaan, maar heel veel meer is het niet. Social Selling on LinkedIn is nog ver weg voor ze; training kan ze daarbij helpen.

Als je op hun profiel kijkt, dan staan er wellicht bij ‘activiteiten’ hooguit wat ‘likes’, of een ‘2-woorden-reactie’ op een post van iemand. Ze vragen zich nog steeds af waar ze nou eigenlijk een post over zouden moeten schrijven (herkenbaar…?).

LinkedIn is voor je team in ieder geval geen dagelijkse kost, laat staan dat ze er regelmatig nieuwe klanten of nieuwe opdrachten uit krijgen.

Als je als commercieel eindverantwoordelijke daar verandering in wilt brengen en het volledige potentieel wilt gaan benutten van LinkedIn als het gaat over acquisitie van nieuwe klanten, dan is deze training over ‘Social Selling on LinkedIn’ voor jouw team bedoeld.

Social Selling LinkedIn training

In-company training Social Selling on LinkedIn

De training gaat in grote lijnen over de volgende vier thema’s:

  1. Profiel optimalisatie: vaker en beter gevonden worden door prospects. Je profiel ‘SEO-proof’ maken.
  2. Contentstrategie: waar moet een goede post aan voldoen? Welke content kun je maken?
  3. Prospects vinden en filteren in de enorme database van LinkedIn
  4. Prospects effectief benaderen op LinkedIn

In deze zes uur durende training gaan we samen aan de slag met:

Profiel optimalisatie

  • Hoe je aan je ‘personal brand‘ werkt door je profiel te verbeteren
  • Hoe je ervoor zorgt vaker gevonden te worden
  • Hoe staat je huidige profiel ervoor (a.d.h.v. profielcheck)

Social Selling LinkedIn training

We duiken in de details van je profiel-pagina, zoals:

  • De achtergrondfoto
  • Je persoonlijke foto
  • Een video ipv een profielfoto
  • De ideale kopregel
  • De inhoud van ‘Info’ op je profiel
  • De beschrijving van je werkervaring
  • Vaardigheden’ optimaliseren voor acquisitie
  • Aanbevelingen ontvangen
  • Foto en video op je profielpagina

Contentstrategie

Als het gaat over ‘posten’ van content op LinkedIn, dan gaan we het hebben over:

  • Hoe jij met de juiste ‘content‘ in beeld komt en blijft bij potentiële nieuwe klanten
  • Hoe maak je een ‘goede’ post die reacties oplevert?
  • Content-strategieën voor jouw situatie
  • Content-strategie en comment-strategie
  • Wat weten we over LinkedIn’s algoritme voor posts
  • Welke content je zoal zou kunnen plaatsen
  • Timing van content; goede tijden, slechte tijden
  • Frequentie van content posten
  • Wat voor soort content goed bij jouw product of dienst past
  • Hoe en waarvoor je #hashtags gebruikt
  • Mensen ‘taggen‘ in berichten
  • 15 ideeën om telkens weer unieke content te maken
  • Het maken van een content-kalender
  • Het belang van de ‘bel‘ op je profiel
  • Liken/commentaar en delen van content van anderen
  • Wat je met een bedrijfsprofiel kunt doen
  • Nieuwsbrieven versturen via LinkedIn

Prospects vinden en filteren

  • Hoe je gericht naar prospects zoekt op LinkedIn
  • Gebruik van ‘Boolean-search‘ om sneller en beter te zoeken
  • Hoe je lead-lijsten maakt voor jouw doelgroep
  • Welke strategie voor toelating tot je 1e graads netwerk
  • Wat de kracht is van het 2e graads netwerk
  • Wat betekent de Social Selling Index (SSI) voor je
  • Of je een Premium-account nodig hebt?

Prospects benaderen

  • Hoe je prospects het beste benadert op LinkedIn
  • Het persoonlijk maken van berichten
  • Het belang van ‘Profiel bekeken door
  • Hoe je updates kunt sponsoren om je doelgroep te benaderen
  • Dagelijkse routine in gebruik van LinkedIn

Na afloop beschikt het team over de vaardigheden om LinkedIn effectief in te zetten als acquisitiemiddel binnen sales en zal het team meer en eenvoudiger nieuwe klanten gaan werven.

Social Selling on LinkedIn in-company doelgroep

Deze in-company training is met name bedoeld voor díe LinkedIn-gebruikers die weliswaar een behoorlijk aantal 1e graads connecties hebben (500+) , wel eens iets zelf posten op LinkedIn, een ‘uitgewerkt’ profiel hebben, etc., maar het gevoel hebben er te weinig mee te doen als het gaat over nieuwe klanten binnenhalen in een B2B-omgeving.

Typische deelnemers zijn :

  • Salesmensen
  • Business-developers
  • Marketeers
  • (1e-lijns) management

Social Selling on LinkedIn: werkvorm

  • Interactief: veel vragen aan de deelnemers; veel gelegenheid tot vragen vanuit de deelnemers
  • Laagdrempelig: het is voor iedere aanwezige begrijpelijk
  • Praktisch: ter plekke laten zien hoe dingen gedaan worden
  • Plezier: het wordt ook een leuke training, waar men met plezier aan deelneemt

Deze in-company training wordt bij jou op locatie gegeven. Indien gewenst kan het ook online gegeven worden (via Teams).

Profielcheck

Van alle deelnemers wordt vooraf een schriftelijke profielcheck gedaan, waarop in de training teruggekomen wordt.

Aantal deelnemers

Het maximaal aantal deelnemers aan deze training bedraagt 12, zodat iedereen voldoende individuele aandacht kan krijgen.

Voor meer informatie of een offerte-aanvraag, kun je contact opnemen via victor@acquiro.nl,het contactformulier op deze site of bel me op 040-2028039.

 

 

Back To Top
Zoeken

Ontdek de Virtuele Acquisitie Assistent

Krijg hier toegang tot je eigen ChatGPT Acquisitie Assistent die je helpt met al je vragen over acquisitie

Vraag de VAA op!