COMMERCIEEL GESPREK AAN TAFEL

OK, u bent erin geslaagd een afspraak te maken met een prospect: proficiat, dat was stap 1. Een afspraak met een nieuw contact, iemand die je nog nooit ontmoet hebt. Maar hoe zorgt u ervoor dat het ook een geslaagd gesprek wordt; een gesprek waar zowel de prospect als uzelf met plezier op terugkijken. Plus een gesprek dat leidt tot het verzoek van de prospect om een offerte te maken, een voorstel te doen, tot zaken te komen.

In de tweedaagse training ‘ Commercieel gesprek aan tafel’ zoomen we hier op in: hoe houdt u een succesvol gesprek aan tafel?

VOOR WIE?
Deze opleiding is bedoeld voor veldmedewerkers die op locatie afspraken hebben met prospects. Deze afspraken hebben zij zelf gemaakt of zijn voor hen gemaakt door een extern bureau, het kantoorpersoneel en dergelijke. De training richt zich vooral op het verbeteren van de vaardigheden van de buitendienstmedewerker om aan tafel een commercieel gesprek te voeren. Een gesprek dat niet alleen ‘prettig en plezierig’ verloopt, maar ook voor beide partijen aan tafel een optimaal resultaat oplevert.

In deze training zullen we de volgende onderwerpen behandelen:

DAG DEEL 1:

  • Voorbereiding
    • Wat moet u weten over de organisatie, de contactpersoon en een eventueel lopend project?
    • Hoe kunt u zich verder optimaal voorbereiden op het gesprek aan tafel?
  • Contact
    • Het belang van ‘de eerste indruk’ en hoe maakt u die indruk?
    • Het inschatten van de contactpersoon op basis van zijn of haar Drijfveren.
    • Welke Dynamiek is er en hoe herkent u die zo snel mogelijk?
    • Hoe sluit je jouw stijl aan op de drijfveren van de ander en blijf je toch jezelf?

Dag deel 2:

  • Diagnose
    • Hoe krijg je een duidelijk beeld van de behoeften/vragen van de klant?
    • Wat zijn koopmotieven en hoe speelt u daarop in?
    • Welke soorten koopsignalen zijn er en hoe ga je daarmee om?
  • Advies geven
    • Hoe stemt u uw voorstel af op de behoeften/eisen van de klant?
    • Hoe presenteert u uw voorstel overtuigend?
    • Wat is uw ‘elevator pitch’ over uw bedrijf?
    • Omgaan met bezwaren/bezwaren van de klant.
  • Afsluiten
    • Hoe sluit u op zo’n manier af dat er geen misverstanden zijn?
    • Wat kunt u doen om uw kansen te maximaliseren?

Oefenen

Naast het theoretische gedeelte bevat de training veel momenten om te oefenen en te sparren in situaties met elkaar en met de trainer(s). Zoals bijvoorbeeld:

  • Oefenen met een ‘moeilijke’ motivatie van de klant
  • Samen brainstormen over welke voorbereidingen je moet treffen
  • Herkennen van koopsignalen
  • Omgaan met bezwaren
  • Het geven van je elevator pitch

In-company

Deze training wordt alleen als in-company training aangeboden. Gezien de intensiteit van de training is het maximum aantal deelnemers aan deze training acht personen.

co-creatie

De training is een co-creatie van ondergetekende met Ine van den Heijkant van Bureau-Stimulus , die verantwoordelijk is voor het deel over Drijfveren. Ine is zelfstandig consultant en teamcoach en gecertificeerd trainer van Profile-Dynamics, de organisatie die het gedachtegoed over Drijfveren verder heeft ontwikkeld.

Meer informatie?

Wilt u meer informatie over deze training of heeft u al besloten om met deze training aan de slag te gaan, dan kunt u contact met mij opnemen via 040-2028039 of victor@acquiro.nl of door het invullen van het information form .

Zoeken