Ondersteuning breder gebruik LinkedIn

Organisaties die LinkedIn regelmatig gebruiken, doen dat veelal vanuit de sales- en/of marketing functies. Marketing houdt zich dan bijvoorbeeld bezig met campagnes, content-creatie, de bedrijfspagina onderhouden etc. Sales gebruikt het om contacten te leggen en te onderhouden met prospects en klanten. Het breder gebruik maken van LinkedIn, daar bied ik ondersteuning bij aan.

Maar marketing en sales zijn zeker niet de enige afdelingen binnen een organisatie die bezig zouden moeten zijn met LinkedIn. Iedere werknemer van de organisatie die op LinkedIn een profiel heeft, speelt een rol in het commerciële proces. Van hoog tot laag in de organisatie. De man/vrouw op de werkvloer, de financiële administratie, personeelszaken tot en met het managementteam. Als ze op LinkedIn een profiel hebben, worden ze vroeg of laat door externen bekeken en die vinden daar iets van. Dan kun je maar beter zorgen dat je profiel op orde is. Maar ook dat datgene wat je post of waar je op reageert, ‘in orde’ is.

Om organisaties te helpen die graag zien dat LinkedIn breder gedragen wordt binnen alle gelederen van de organisatie, bied ik een ondersteuningstraject aan. Dat kan er in grote lijnen als volgt uitzien:

  • Intakegesprekken met belangrijke ‘stakeholders’
  • Een inleidende LinkedIn-presentatie voor ‘startende/slapende’ gebruikers
  • Ambassadeurs-training (train-de-trainer)
  • Feedback-sessies met ambassadeurs

Graag ga ik met je in gesprek om te kijken hoe ik jouw organisatie op dit gebied verder kan helpen. Neem daarvoor contact met me op via het contactformulier op deze site.

Zoeken