Mail follow-up na koude acquisitie

Een standaardmail voorhanden hebben is belangrijk bij koude acquisitie. In deze blog zal worden uitgelegd waar deze standaardmail aan moet voldoen.

Mailen na een telefonisch gesprek

Wanneer u met een prospect gebeld hebt, is het verstandig om daarna een mail naar deze persoon te sturen. In deze mail zal een korte beschrijving staan van wat u voor deze prospect kunt betekenen. Zorg er ook voor dat uw contactgegevens en een websiteverwijzing in deze mail terug te lezen zijn. Let er wel op dat deze mail niet te lang wordt, 3 á 4 alinea’s is voldoende. Gebruik daarom ook steekwoorden, probeer kort en krachtig te zijn.

Standaard opzet

De mail die wordt verstuurd bevat elementen die in iedere mail voorkomen, maar voor iedere prospect gerichter worden gemaakt. Zowel de naam, als de punten waarover gesproken is, zullen iedere keer anders zijn. Mocht het zo zijn dat er al een afspraak is gepland, leg in deze mail dan ook kort uit wat er gedurende deze afspraak aan bod zal komen.

Samenvattend

Een standaardmail zorgt er voor dat u direct na een acquisitiegesprek, de desbetreffende prospect kan mailen. Deze mail geeft verduidelijking over wie u bent en de besproken punten kunnen nader worden toegelicht.

Zoeken