Verkoopvaardigheden voor commerciële binnendienst 

In-company training: 5 dagdelen

Hoe commercieel is de binnendienst van uw organisatie eigenlijk? Is de binnendienst in staat om:

  • Klachten om te zetten in commerciële kansen?
  • Te up-sellen of cross-sellen?
  • Dóór te vragen bij inkomende telefoon/mail/chat?
Binnendienst als duizendpoot van de organisatie

Doelgroep

Deze training is speciaal ontwikkeld voor een binnendienst die commercieel moet opereren. Voor wie de telefoon, mail, chat en social media de kanalen zijn om te communiceren met klanten en prospects.

Onderwerpen/programma

Dagdeel 1: Inbound contact

  • Taakgericht/klantgericht/commercieel handelen
  • Klantbehoefte achterhalen, vragen stellen
  • Gespreksstructuur: de regie in handen krijgen
  • Cross- en up-selling mogelijkheden

Dagdeel 2: Outbound contact

  • Telefonische acquisitie
  • Omgaan met tegenwerpingen/bezwaren
  • Afsluittechnieken

Dagdeel 3: Live-coaching inbound gesprekken/mails

  • 1 op 1 feedback op gevoerde inbound gesprekken

Dagdeel 4: Live-coaching outbound gesprekken

  • 1 op 1 feedback op  gevoerde outbound gesprekken

Dagdeel 5: Evaluatie en feedback (via Skype)

Het laatste dagdeel staat (a.d.h.v. een uitgebreide persoonlijke rapportage) in het teken van:

  • Individuele aandachtspunten
  • Evaluatie deelnemers en management
  • Borging leerpunten in de organisatie

Werkwijze en voorbereiding

Gedurende deze intensieve en praktische training wordt vooral getraind op vaardigheden. Praktische theorie, maar vooral zélf actief aan de slag met:

  • Opdrachten
  • Rollenspellen
  • Discussies
  • Huiswerk

Ter voorbereiding van de training zal elke deelnemer vooraf (schriftelijk) gevraagd worden zijn of haar eigen leerdoelen te formuleren en een aantal cases in te brengen voor tijdens de training.

Resultaat

Deze training zorgt ervoor dat de binnendienst een belangrijke bijdrage zal gaan leveren aan het commerciële resultaat van de organisatie.

Duur en aantal deelnemers

Deze training bestaat uit vijf halve dagen, waardoor er tijdens een trainingsdag nog tijd over is voor de dagelijkse werkzaamheden. 
Om een goede interactie onderling te hebben is vijf deelnemers de ondergrens en acht deelnemers het maximum.

Trainingsvorm

Deze training wordt uitsluitend als in-company training aangeboden.

Meer informatie

Indien je meer wilt weten, neem dan contact met me op voor een op maat gemaakt voorstel.

Ontdek de Virtuele Acquisitie Assistent

Krijg hier toegang tot je eigen ChatGPT Acquisitie Assistent die je helpt met al je vragen over acquisitie

Vraag de VAA op!
Zoeken