Openingszinnen die scoren Of je een afspraak kunt maken, hangt af van de eerste tien seconden. Met deze 10 openingszinnen…
10 openingszinnen bij koude acquisitie
Bij koude acquisitie zijn de eerste 10 seconden – de openingszin – bepalend bij de prospect of u uw gesprek mag vervolgen. In deze blog vertel ik u tien openingszinnen die u kunt gebruiken bij telefonische koude acquisitie.
In het artikel Openingszinnen die scoren heb ik u uitgelegd waar u op moet letten bij het formuleren van een goede openingszin bij koude acquisitie. In dit artikel geef ik u tien mogelijke openingszinnen die u in de praktijk kunt gebruiken.
10 openingszinnen als voorbeeld
- Mevrouw X, ik luisterde deze week naar BNR-radio waarbij het ging over de afnemende groei binnen de ABC-branche en dat interesseerde mij. Mag ik u vragen: in hoeverre herkent ook u als (organisatienaam) dit beeld dat geschetst werd?
- Vorige week stond er in het Financieele Dagblad een interessant artikel over …, waardoor ik aan (organisatienaam) moest denken. In hoeverre bent u als (functienaam) betrokken bij dat onderwerp?
- Mijn oog viel afgelopen dagen op een stukje op uw website, waarin gesproken wordt over … In welke mate bent u als (functienaam) hierbij betrokken?
- Ik zag op uw website een vacature voor een manager … Ik denk dat wij als (organisatienaam) een geschikte kandidaat voor u hebben. Wat zijn de eisen die gesteld worden aan het gewenste profiel voor deze functie?
- U heeft waarschijnlijk afgelopen woensdag een brief van ons ontvangen met betrekking tot … In welke mate bent u hierbij betrokken?
- Ik ben op zoek naar degene die verantwoordelijk is voor het (onderwerp) binnen uw organisatie. In welke mate ben ik dan bij u aan het juiste adres?
- (Organisatienaam) profileert zich steeds meer als DE speler op het gebied van (onderwerp). In hoeverre zou ik u hier nog enkele vragen over mogen stellen?
- Als het gaat over (onderwerp) zie ik uw naam steeds vaker naar voren komen en ik zou hierover graag een keer met u een afspraak maken, maar in hoeverre ben ik bij u wel op het juiste adres?
- Mevrouw X, Als het gaat over (onderwerp) is uw branche de laatste tijd opvallend vaak positief in het nieuws geweest en ik ben zeer benieuwd in hoeverre u als (organisatienaam) dat beeld herkent?
- De naam van uw organisatie werd tijdens een bijeenkomst van de (naam groep) een aantal keren genoemd met betrekking tot (onderwerp). In hoeverre bent u als (functie) voor dit onderwerp eindverantwoordelijk?
Opvallend aan deze openingszinnen, is dat deze beginnen met iets te vertellen over de betreffende persoon of organisatie, gevolgd door een open vraag. Hierdoor staat de klant centraal en wordt deze persoon uitgenodigd om met u het gesprek aan te gaan.