Een standaardmail voorhanden hebben is belangrijk bij koude acquisitie. In deze blog zal worden uitgelegd waar deze standaardmail aan moet…
Koude acquisitie, vermijd over-voorbereiding
Een goede voorbereiding is van groot belang wanneer u gaat werken aan koude acquisitie. Helaas kan er soms ook sprake zijn van over-voorbereiding. Zorg ervoor dat u bij het gebruik van koude acquisitie over-voorbereiding vermijdt.
Vermijden van over-voorbereiding
Bij de voorbereiding van een koude acquisitie wordt vaak de website van de desbetreffende persoon doorgenomen. Maar bij over-voorbereiding worden daarnaast ook nog alle mogelijke links nagelopen en jaarverslagen doorgenomen. Het gevolg hiervan is dat je dan zo veel weet over de organisatie en deze mensen, dat de drempel om naar deze prospect te bellen niet verlaagd maar juist verhoogd is.
Voorbereiding nieuwe branche
Uiteraard dient er, bij het openbreken van een nieuwe branche, een uitgebreide voorbereiding plaats te vinden. Maar wanneer je dit eenmaal gedaan hebt, mag de voorbereiding voor een gesprek met een organisatie binnen deze branche hooguit een paar minuten duren. Dit is echt voldoende.